Festa de la Torrada al Pla del Penedès


La festa de les torrades, al petit municipi del Pla del Penedés, es celebra cada any el matí del diumenge de Carnestoltes. És una trobada que te lloc al voltant d’una foguera gegantina, on es torren centenars de llesques de pa de pagès. Cadascú la seva, és clar. És un a trobada divertida. Un acte social molt primitiu i autèntic. No estareu sols, això si. Moltíssima gent d’arreu de la comarca s’h dona cita. I tot i la gentada, no ha perdut el caliu i la germanor que el caracteritzen des dels seus orígens. Actualment la festa es celebra a la gran esplanada que hi ha al costat del Poliesportiu, entrant al poble. Ja de bon matí els Grallers desperten la població. A quarts de deu s’encenen les fogueres i a les deu comencen a torrar-se les torrades. Hi ha bon oli per amanir-les, alls i sardines. També vi, el bon vi del Penedés. Poc a poc altres actes han anat afegint-se a l’agenda, com ara un mercadet d’intercanvi de plaques de cava que te lloc a la plaça de l’Ajuntament. O bé un mercat d’oficis tradicionals i productes naturals o artesans. En resum, un bon lloc per menjar torrades en companyia, en un ambient festiu, on els infants trobaran amics per jugar, i tots una gresca sana. Ideal per passar un matí no gaire lluny de Barcelona. Sobretot!. No marxessiu pas del poble sense visitar alguna de les moltes caves familiars que hi ha. Caves boníssims, d’edició limitada. Caves com ara Alsina-Sardà, que te un allotjament rural propi, o Capità-Vidal, o bé Parató. Si voleu quedar-vos a la tarda heu de saber que teniu un parell de bars que fan menjars. També uns quants allotjaments rurals, com ara Cal Manou. Torrades, cava, mercat… no podeu dir que no us cuidem!.

La fiesta de las tostadas, en el pequeño municipio del Pla del Penedés, se celebra cada año la mañana del domingo de Carnaval. Es un encuentro que tiene lugar alrededor de una hoguera gigantesca, donde se tuestan cientos de rebanadas de pan de payés. Cada uno la suya, claro. Es un encuentro divertido. Un acto social primitivo y auténtico. No estaréis solos, eso sí. Muchísima gente de toda la comarca se da cita aquí. Y a pesar de la multitud, no ha perdido el calor y la hermandad que lo caracterizan desde sus orígenes. Actualmente la fiesta se celebra en la gran explanada que hay junto al Polideportivo, entrando al pueblo. Ya de madrugada los Grallers despiertan la población. A las 10 se encienden las hogueras y empiezan a asarse las tostadas. Hay buen aceite para aliñarlas, ajos y sardinas. También vino, el buen vino del Penedés. Poco a poco otros actos han ido añadiendo a la agenda, como un mercadillo de intercambio de placas de cava que tiene lugar en la plaza del Ayuntamiento. O bien un mercado de oficios tradicionales y productos naturales o artesanales. En resumen, un buen lugar para comer tostadas en compañía, en un ambiente festivo, donde los niños encontrarán amigos para jugar, y todos una juerga sana. Ideal para pasar una mañana no muy lejos de Barcelona. ¡Sobre todo!. No os fuerais del pueblo sin visitar alguna de las muchas cavas familiares que hay. Cavas buenísimos, de edición limitada. Cavas como Alsina-Sardà, que tiene un alojamiento rural propio, o Capità-Vidal, o bien Parató. Si desean quedarse por la tarde deben saber que tienen un par de bares donde hacen comidas. También varios alojamientos rurales, como Cal Manou. Tostadas, cava, mercado … ¡no pueden decir que no les cuidamos!.

3 pensaments sobre “Festa de la Torrada al Pla del Penedès

  1. I el cap de setmana passat, van ser el Coso Blanco de Salou, suposo que ho coneixes. Per cert, podries esciure a Descobrir Catalunya….amb tantes coses que penjes al bloc…..

    1. Benvolguda Nyapi. De nou gràcies per la teva atenció. No coneixia la festa del Coso Blanco de Salou. M’encantaria escriure a “Descobrir Catalunya”. Els viatges són, com pots comprovar, la meva passió. Una abraçada, Joan.

Deixa un comentari