Sant Pol de Mar


He volgut aprofitar el magnífic cartell de les fires de Sant Pau per presentar el bellíssim poble mariner de Sant Pol. I ho he fet perquè el cartell retrata el monument més significatiu de la vila. L’esglèsia de l’antic priorat de Sant Pau. Aquesta bonica ermita s’aixeca dalt d’un turó a llevant de la vila, encarada, en la llunyania, amb l’esglèsia parroquial, també elevada dalt del seu turó. Pintada tota de blanc ens recorda, salvant les distàncies i reserves mentals, un poble grec de les illes Cíclades. Mediterrania ho és aquesta estampa. Com mediterrani, molt mediterrani ho és aquesta població del Maresme, a tocar d’Arenys de Mar i de Calella, i no gaire lluny de Mataró o Barcelona , (a uns 50 kms.), per la C-31 o C-32.  A l’estiu les seves platges, petites, però molt netes i boniques, us acolliran. A l’hivern, just a finals de gener, l’excusa per anar-hi poden ser les fires de Sant Pau. Fira d’artesans, cercavila, animació, ofici solemne, vermouth popular i espectacle infantil. Quí dona més?. No creiem que necessiteu dormir però, si calgués, heu de saber que hi ha un munt de càmpings i un hotel-escola on us mimaran molt. Us hem de dir que a Sant Pol s’hi menja molt bé. En qualsevol lloc. Al mateix hotel escola per exemple. Començant pel restaurant Sant Pau de la Carme Ruscalleda, carregat d’estrelles Michelin. Teniu també l’hostal Can Tarano, un clàssic, amb habitacions. O el Pancheta, també amb senzilles peròn bones habitacions. Si us pirra el peix, menjat arran de mar, a tocar de les ones, aneu a La Platjola. Familiar i casolà. Glamour? El Sot del Morer. Molt modern?: La Llosa. Amb un toc de “charme”: el restaurant La Casa. Plats informals i per picar. Un menú, com els de sempre, Can Talamàs. I encara moltes més ofertes, pizzeries, bars, xiringuitos i altres opcions que no podem enumerar. Ja veieu que ens coneixem molt bé Sant Pol. Sovint hi som. Som del Maresme nosaltres!.

He querido aprovechar el magnífico cartel de las ferias de San Pau para presentar el bellísimo pueblo marinero de Sant Pol. Y lo he hecho porque el cartel retrata el monumento más significativo de la villa. La iglesia del antiguo priorato de San Pablo. Esta bonita ermita se levanta sobre una colina al este de la villa, encarada, en la lejanía, con la iglesia parroquial, también elevada en lo alto de su colina. Pintada toda de blanco nos recuerda, salvando las distancias y reservas mentales, un pueblo griego de las islas Cícladas. Mediterrania lo es esta estampa. Como mediterráneo, muy mediterráneo es el aire de esta población del Maresme, muy cerca de Arenys de Mar y Calella. Y cerca de Mataró o Barcelona, (unos 50 kms.), por la C-31 o C-32. En verano sus playas, pequeñas, pero muy limpias y bonitas, le acogerán. En invierno, a finales de enero, la excusa para ir pueden ser las ferias de San Pablo. Feria de artesanos, pasacalles, animación, oficio solemne, vermouth popular y espectáculo infantil. ¿Quién da más?. No creemos que necesiten dormir pero, si fuera necesario, deben saber que hay un montón de campings y un hotel-escuela donde les mimarán mucho. Hemos de decir que en Sant Pol se come muy bien. En cualquier lugar. En el mismo hotel escuela por ejemplo. Empezando por el restaurante Sant Pau de Carme Ruscalleda, cargado de estrellas Michelin. Tienen también el hostal Can Tarano, un clásico, con habitaciones. O el Pancheta, también con sencillas pero buenas habitaciones. Si les pirra el pescado, comido al lado del mar, junto a las olas, vayan a La Platjola. Familiar y casero. Glamour? El Sot del Morer. Muy moderno?: La Llosa. Con un toque de “charme”: el restaurante La Casa. Platos informales y para picar. Un menú, como los de siempre, Can Talamàs. Y aunque hay muchas más ofertas, pizzerías, bares, chiringuitos y otras opciones no las podemos enumerar. Ya veis que nos conocemos muy bien Sant Pol.  Menudos somos nosotros. ¡Somos del Maresme nosotros!.

6 pensaments sobre “Sant Pol de Mar

  1. Aprofito per comentar que son les festes de San Sebastià de Constantí, per qui estigui aprop i s’hi vulgui apropar.

    1. Gràcies Nyapi. Ens ho apuntem!. Aquest cap de setmana hi ha moltes fires de Sant Sebastià. A Constantí, prop de Tarragona, ha de ser bonic de viure-la. I aprofitar per visitar el Mausoleu Romà de Centcelles, que poca gent coneix, i és una veritable obra d’art mundial.

  2. Muy buen post!. Bueno, tengo que decir que no soy muy imparcial puesto que he vivido casi toda mi vida en un publecito muy cercano a Sant Pol de mar. Concretamente en Sant Cebrià de Vallalta.

    Cerca de Sant Pol hay muchos sitios por descrubir, muchos perdidos en la montaña, en el incomparable marco del parque del Montnegre Corredor.

    Un lugar que a mi forma de ver merece la pena es ‘les dones d’aigua’ a Sant Iscle de Vallalta.
    Eso sí, antes de ir es muy aconsejable buscar información sobre su leyenda… no sea que veamos hadas ;P

    Subiendo dirección a la urbanización Castellar de indies, y tomando alli el camino de tierra que lleva a Hortsavinyà nos adentraremos en lo más profundo del Mont Negre. Podremos visitar la Font de la Brinxa, pasear por bosques tan frondosos que te hacen entender porque la montaña se llama Mont Negre, comer en el area de picnic de la iglesia de Hortsavinyà, si nos dejan visitar l’Esplai y si somos aventureros buscar los desconocidos lagos de Fuirossos.

    Uno de estos lagos-embalses permite incluso bañarse rodeado de un paisaje que parece salido de una película de dinosaurios.
    El único problema es que en el mes de agosto, aunque se trata de un parque natural, dicha zona del parque ha sido vendida a un matrimonio acaudalado alemán.
    Por lo que si ellos están y paseas por la montaña, o pasas por aquella zona, te dirán que debes marcharte ya que es su montaña y piscina particular 😦

    Otra excursión curiosa es ir a la urbanización la Font del Montnegre.
    Desde allí en poco tiempo caminando llegaremos a la torre del foc.
    Si el guarda forestal está en ella y nos da permiso, puede dejarnos subir a la primera planta de la torre de vigilancia, que tiene una altura suficiente como para poder ver por encima de los árboles. Hay que subir con mucho cuidado y sobre todo teniendo en cuenta que da más vértigo bajar que subir.
    Una vez arriba, merece la pena. Se puede ver la montaña desde su punto más alto, el mar y si ese día hay nubes las veremos desde arriba. A veces formando el denominado mar de nuves… un espectáculo que realmente merece la pena ver.

    Un saludo a todos!.

    Francisco
    http://www.singuerlin.tk

    1. Muchas grácias Francisco por tus amables palabras y tus magníficas sugerencias de salidas y excursiones por la Sierra del Montnegre. Hay tantos rincones bonitos. Hemos visitado tu página web y hemos quedado grátamente sorprendidos de su calidad y de las salidas que nos propones a dos pasos de Barcelona. La agrego a mis enlaces. Un abrazo. Joan

Deixa un comentari

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s